۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و زراعی در کرمانشاه رفع تصرف شد

13:10 - 17 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۲۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و زراعی در کرمانشاه رفع تصرف شد
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از رفع تصرف حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و زراعی استان کرمانشاه طی سال گذشته خبرداد. 

خبرگزاری میزان - شهرام کرمی بااشاره به برخورد جدی دستگاه قضایی با متصرفین اراضی ملی و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی، اظهارکرد: در این راستا طی سال گذشته تلاش شد تا نشست‌های شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار کنیم. 

وی ادامه داد: در این نشست‌ها تاکید شد که دستگاه‌های ذیربط باید با تقویت گشت‌های خود برخورد جدی با دست درازی و تصرف اراضی ملی و کشاورزی را در دستور کار قرار دهند. 

دادستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته جمعا به ۴۶۶ فقره پرونده زمین خواری، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی زراعی در استان رسیدگی شده، اعلام کرد: از این تعداد، ۷۳ فقره پرونده مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و ۳۹۳ فقره پرونده هم مربوط به تصرف اراضی منابع طبیعی بوده است. 

وی میزان کل زمین‌های ملی و زراعی رفع تصرف شده در استان را حدود ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۳ هزار و ۹۹۶ متر مربوط به حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی و حدود ۵۵۸ هکتار هم مربوط به اراضی ملی بوده است. 

کرمی در پایان متذکرشد: درحوزه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و تصرف اراضی ملی ضمن شناسایی متخلفین برای آن‌ها پرونده کیفری تشکیل شده و دستگاه قضایی با این متخلفین مماشاتی نخواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *